Jak samodzielnie tworzyć grafiki do social mediów

0
11

Social media to niezbędny element marki. Niosą za sobą szerokie grono odbiorców i możliwość budowania długofalowych relacji z klientem. Jednak należy umieszczać w nich estetyczne, opowiadające o produkcie i działaniach firmy grafiki. Aby to robić, nie trzeba być profesjonalnym grafikiem komputerowym. Aktualna technologia pozwala wykonywać samodzielnie proste ale spektakularne ilustracje w darmowych narzędziach.

Wartość grafik

Grafiki opanowały aktualną komunikację między markami a konsumentami. Spójna komunikacja wizualna i dobranie odpowiednich logotypów pozytywnie wpłynął na odbiór marki. Badania podają, że ludzie zapamiętują w 80% to, co widzą, a jedynie w 20% to co przeczytają. Dlatego tak ważne jest tworzenie przyciągających grafik. Ludzki mózg preferuje, kiedy na grafice znajduje się twarz, którą uważa za atrakcyjną, przyciągającą. Ociepla się w ten sposób wizerunek reklamowanego przedmiotu.  

Ponadto ilustrację w pewien sposób wabią użytkowników i w bardziej przystępny sposób ukazują ofertę firmy. Za ich pomocą możemy wpływać na emocje, zmysły konsumentów. Według naukowców z Harvardu użytkownik w ciągu pół sekundy ocenia wizualnie reklamę i tworzy wyobrażanie o danej rzeczy.

Jak tworzyć grafiki do social mediów

 Aby rozpocząć tworzenie grafiki, zastanów się chociażby nad tym, jakie ma spełniać wymagania, do kogo ma być skierowana, jaką informację ma przekazywać. Możesz stworzyć brief reklamowy i na jego podstawie realizować dalsze założenia. Następnie wybierz program, z jakiego chcesz skorzystać oraz dobierz odpowiednie wymiary obrazka.

Wszystko może wydawać się skomplikowane, jednak najważniejsza jest wprawa i każda kolejna grafika będzie prostsza do wykonania. Możesz zrealizować kurs grafiki, dzięki któremu dużo łatwiej będzie Ci poruszać się w programach podczas tworzenia contentu.

Aplikacje, które warto znać

Aby tworzyć grafiki, nie musisz być specjalistą Photoshopa, chociaż na pewno będzie to dużym ułatwieniem. Na rynku dostępne są dużo prostsze i bardziej intuicyjne aplikacje, które ułatwiają tworzenie contentu. Niektóre z nich mają możliwość wykupienia opcji premium, która nie jest dużym wydatkiem, a daje dużo więcej możliwości i uproszczeń.

Canva

To jedna z najpopularniejszych aplikacji, która łączy w sobie dużo fukcji. Stworzysz grafiki w odpowiednich rozmiarach na: post, relację na Instagram, a nawet post czy zdjęcie w tle na platformę Facebook. Ponadto wykonasz tam prezentacje multimedialne, czy proste video.

Możesz wykorzystać szablony i zmienić jedynie tło, font, tekst lub dodać własne zdjęcie. Materiały można zapisywać w bardzo wysokiej jakości, nawet do druku.

Crello

Program do tworzenia grafik online, bardzo zbliżony w swoim działaniu do Canvy jednak oferujący więcej ciekawych, animowanych szablonów. Możliwości jakie daje to: duży wybór animacji, wgranie własnego zdjęcia lub użycie zdjęcia ze stocku. Działa równie intuicyjnie i prosto.

PicsArt

Jest to również aplikacja do tworzenia grafiki, która jednak różni się od Canvy i Crello. Przy jej użyciu można zamienić zdjęcia, w bardziej ciekawe, magiczne aranżacje. PicsArt to również  jedna z najbardziej rozbudowanych aplikacji na telefon, do obróbki zdjęć.

Po załadowanych zdjęciach do aplikacji możemy rysować, malować, dodawać efekty, czy tworzyć z nich kolaże. Ilość narzędzi jest wystarczająca z możliwością dokupienia narzędzi premium.

Podstawowa wersja tego narzędzia jest darmowa ale przy korzystaniu z niej na dole widnieje pasek reklam. Można usunąć to wykupując opcję premium za 20zł miesięcznie.

Wymiary grafik do social mediów

Bardzo ważne, aby znać aktualne rozmiary grafik do social mediów. Będą one w ten sposób bardziej estetyczne i skuteczne, lepiej czytane przez algorytm. Zastosowanie nieodpowiedniego rozmiaru spowoduje złe wykadrowanie, gorsze pozycjonowanie strony czy rozformatowanie, . Oto najbardziej popularne formaty zdjęć:

  • Zdjęcie w tle na Facebook – 820×312 px (komputer) i 640x360px (urządzenia mobilne),
  • Zdjęcie profilowe na Facebook – wyświetlane jest ono w rozdzielczości 170x170px w wersji deskowej, 128×128 na urządzeniach mobilnych oraz 36×36 px na telefonach wielofunkcyjnych,
  • Reklama na Facebook – posiadają różne formaty, przy reklamach linkpost odpowiednie będzie zdjęcie 1200x628px lub 1080x1080px,
  • Instastory – w tym przypadku rozmiary nie zmieniają się, jest to 1080x1920px,
  • Post na Instagramie – w przypadku portretu będzie to 1090x1350px, jeżeli chcesz zastosować standardowy kwadrat będzie to 1080x1080px.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here